familjensjo.blogg.se

Internationella DS-dagen

Publicerad 2015-03-19 19:44:12 i Familjen,

Det är nu cirka 15 månader sedan vår lilla prins kom och förändrade våra liv. Och som han har gjort det. Vi har inte bara blivit föräldrar till ett barn utan till i våra ögon sett det mest fantastiska. Detta fantastiska barn visade sig ha Downs syndrom vilket aldrig har spelat någon roll för oss men i början skapade det en massa oro inför framtiden och alla undersökningar han skulle genomgå. Nu drygt ett år senare har vi en pigg och frisk kille som utvecklas jättefint och som skiner ikapp med "sola i Karlstad". Han gör mig stolt varje dag över att få vara hans mamma och inget leende smittar mig så mycket som hans. Jag är tacksam över att världen till viss del förändras till det bättre. En sak som jag är glad och tacksam över är initiativtagarna till Internationella Downs syndromdagen som är nu på lördag den 21/3. Vi uppmärksammar då allas lika värde och att olikheter är bra. Detta gör vi genom att bära olika strumpor. Som mamma till ett barn med DS blir jag rörd och varm av varje par olika strumpor jag ser, hos bekanta som obekanta<3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Jag är 32 år gammal och min familj består av sambon Andreas och sonen Melker. Fritiden tillbringas mestadels med familj och vänner. Jag försöker också lägga tid på diverse idrottsaktiviteter där löpning är den träningsform som hör till favoriterna. Den övriga tid som finns kvar tillbringar jag gärna i köket med mat och bak.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela